veckans-topplista

Augusti går mot sitt slut och därmed även sommaren. Visst har det gått fort? Mina läsplaner för sommaren grusades en smula av värmeböljan som tog all energi under flera veckors tid. Men jag har trots allt hunnit med några guldkorn och idag presenterar jag min topp fem över sommarens bästa läsupplevelser, baserat på de böcker jag har läst under perioden juni-auguati. Klicka på länken om ni vill läsa recensionen!

5. Falco av Mons Kallentoft & Anna Karolina – blodig, rafflande och välskriven thriller.

4. När du vänder dig om av Pernilla Ericson – deckare om kvinnohat och hämnd som kryper under huden och lämnar ett stort svart hål.

3. Tsarens dotter av Gill Paul – en historisk roman som förflyttar läsaren i tid och rum.

2. Folkets skönhet av Merete Pryds Helle – storslaget danskt familjeepos om både samhällsutveckling och ett kvinnoöde som berör och skapar igenkänning.

1. Koka björn av Mikael Niemi – en roman om Lars Levi Læstadius, Norrlands själ och ett mystiskt brott. Den här boken lämnade starkast avtryck hos mig sommaren 2018.

 

 

30 reaktioner till “Veckans topplista v. 35 – Sommarens bästa

  1. Koka björn är den enda jag har läst av dina fem och den var verkligen bra och en stark upplevelse. Folkets skönhet skriver jag upp i anteckningsboken nu, så jag inte glömmer bort att jag vill läsa den så småningom.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.