20181204_223032_0000.png

Idag handlar veckans topplista om nyårslöften och läsutmaningar. Vilka mål har du satt upp för 2019? Själv känner jag inte för att sätta ribban så högt med många utmaningar och mål, men det ska bli roligt att se vad ni andra planerar – kanske finns det någon mer utmaning jag kommer att nappa på. Här är mina planer för 2019 års läsande och bloggande.

  • Jag har satt ett läsmål på Goodreads på 120 böcker. Under 2018 läste jag 164 titlar så det känns som en gräns jag borde klara.
  • Jag har skapat en egen läsutmaning som jag kallar Månadens lästema. Jag brukar ha svårt att hålla läsplaner som sträcker sig ett helt år framåt, så jag tror att detta passar mig bättre och det går dessutom att styra lite efter säsong och vad jag känner för just då. Januaritemat blir att läsa ikapp så många som möjligt av de böcker jag inte hann med under 2018. Mer om det inom kort.
  • Jag hoppas att jag kommer få mer tid att läsa och kommentera bloggar. Som det är just nu läser jag ofta, men kommenterar väldigt sällan. Känns lite trist!
  • Jag känner för att läsa fler romaner. Under 2018 blev det många deckare och mycket feelgood.
  • Under hösten har bokbloggandet blivit ganska oregelbundet. Jag har inte riktigt haft den där rätta inspirationen på grund av att tid och ork saknats. Ibland är det nog bara så att man behöver en paus/lågsäsong för att tanka batterierna. Jag hoppas att 2019 blir ett år med många blogginlägg.

Till alla läsare: God fortsättning på 2019!

28 reaktioner till “Veckans topplista v.1 – Nyårslöften

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.