Mitt i gråaste november släpper förlagen sina kataloger med information om vårens boksläpp. Jag har tittat igenom materialet och valt ut mina favoriter. Just nu, såklart, vilka böcker jag faktiskt vill läsa hinner säkert ändras. Merparten av böckerna släpps under perioden januari-april, någon enstaka först i maj. Vilka titlar förlagen ger ut under vårens senare del får vi veta längre fram. Titlarna nedan är bara ett urval av det som släpps och alla har inte hunnit få ett omslag ännu, så förutom dessa märks nya boksläpp från bland andra Sofie Sarenbrant, Jojo Moyes och Gabriella Ullberg-Westin.

Som alltid blir jag lite extra glad över vissa återseenden. Vilka böcker kommer du att börja längta efter redan nu?

 

 

12 reaktioner till “Förhandstitt på vårens böcker – 2019

  1. En ny Emelie Schepp bok längtar man alltid efter! Har även gillat Louise Boije af Gennäs senaste böcker väldigt mycket så den ser jag också framemot.

  2. Jag hade scrollat ganska långt och började känna att det ju inte var så farligt… Sedan kom de. Eva Dolan…. Ewa Klingberg… Flynn Berry… Belinda Bauer. Suck.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.