Imorgon är det dags att vända blad i almanackan igen när vi går in i oktober. Hög tid att ta en titt på kommande månads nya böcker. Här är ett urval av de titlar som släpps. Jag ser fram emot ett flertal av dem, men gissar att för många är nog Lars Keplers nya bok Lazarus höstens mest efterlängtade.

 

9 reaktioner till “Boknyheter i oktober

  1. Tack för en trevlig blogg, Johanna!
    Det var många spännande boknyheter på din lista, härligt. Jag är pensionerad och har tid att läsa, jodå. Jag hör inte till de där pensionärerna som alltid har väldigt bråttom, utan njuter av att få disponera min tid i stort sett som jag vill.
    Senast läst: Petina Gappah, Memorys bok. Oj. Ingen lätt underhållning precis, men rekommenderas varmt.
    Ha en trevlig arbetsvecka!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.