September är en smått överväldigande månad när det gäller nya böcker. Många favoriter är aktuella med nytt och det finns även debutanter som lockar. När jag skriver listor över böcker som intresserar mig är de alltid långa till en början men några titlar blir alltid strukna, för dygnet har ju trots allt bara 24 timmar och jag kan omöjligen hinna läsa allt som lockar. Den här månaden vill jag dock inte plocka bort någon bok från önskelistan, det kanske säger en del om kvalité och många kända författarnamn. Hursomhelst lär det bli fullt upp för en bokmal, och naturligtvis finns det en stark koppling till Bokmässan och Crimetime Göteborg som går av stapeln i slutet av månaden. Många vill helt enkelt släppa sin nya bok lagom till böckernas årliga högtid. Har du också en läslista som är alldeles för lång i september? Lämna en kommentar och berätta! Titlarna nedan är endast ett urval av de böcker som släpps.

 

 

 

7 reaktioner till “Boknyheter i september

  1. Åh! Ellie Griffiths ❤ Håller just nu på med Mr Mercedes och har massa andra böcker lånade också… Läshögen bara växer! Måste säga att mitt hjärta skuttade av glädje när jag började läsa SK igen, kvaliteten i hans sätt att skriva är bara så himla överlägset bra! Läser både högt o lågt ur blandade genres för jag gillar att utforska o testa nytt, men då är givetvis inte allting superbra heller.. Men kan va intressant upplevelse för det.. Så glad att jag hittade hit till deckarhörnan för awesome tips, är en sucker för just deckare.. 🙂

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.