tree-99852_1280

Nu börjar augustimörkret sänka sig om kvällarna och det har blivit lite svalare i luften. Än kan det nog bli fina sommardagar, men jag längtar efter hösten – min favoritårstid. Därför har jag gjort en liten snabbenkät med tio frågor som passar just nu, självklart med visst fokus på säsongens boksläpp. Om du vill göra den, markera vilket svar du väljer och berätta varför i egen blogg!

Nya höstböcker eller hyllvärmare?

Jag hoppas hinna läsa en och annan hyllvärmare, men risken är nog att de nya böcker som trillar in tar den mesta tiden i anspråk. 

Kräftor eller surströmming?

Under hela min uppväxt har det fiskats kräftor, ett solklart val. Strömmingen vill jag inte ens gå nära. 

Läsplatta eller fysisk bok?

Det fiffiga med läsplattor är att om de har en upplyst skärm kan man kura skymning med levande ljus och ändå se att läsa, det är något jag gillar. Trots det älskar jag nog tryckta böcker allra mest. 

Svenska författare eller utländska?

Gillar båda, men läser nog mest svenskt. Finns så många duktiga författare i vårt avlånga land!

Bullet journal eller vanlig kalender?

Att tillverka sin egen bullet journal verkar både roligt och kreativt, det är en inspirerande idé. Men det troligaste är nog att jag kommer hålla mig till en vanlig kalender, eller ett system av röriga kom-ihåg lappar… 

Crimetime Göteborg eller bara Bokmässan?

Jag fattar inte varför man har slagit ihop dem. Eftersom man bara kan vara på ett ställe i taget innebär det att man samtidigt missar en massa spännande som pågår parallellt, och det tar dessutom lite tid att förflytta sig mellan varje hållpunkt. 

I soffan: Netflix eller vanlig TV?

Det brukar bli vanlig TV för min del, men kanske inte just det som sänds för ögonblicket utan något från Play. Just nu kollar jag ikapp filmatiseringarna av Maria Langs böcker på TV4 samt Poldark och en ruggigt läskig serie som heter The Frankenstein Chronicles på SVT Play. 

Deckare eller feelgood?

Min läsning har blivit lite säsongsbetonad, i våras läste jag mycket feelgood och lättsamma böcker. Nu till hösten är jag mer sugen på deckare, skräck och tunga romaner. 

Äppelkaka eller blåbärspaj?

Svårt val, men i år blir det nog mest äppelkakor på grund av tillgången på frukt, blåbären har torkat bort.

Nytt från bokaktuella Stephen King eller Bengt Ohlsson?

Jag väljer det mer spänningsinriktade alternativet.

 

 

 

21 reaktioner till “Tio snabba augustifrågor

  1. Men oj, har du gjort om härinne?!
    Jag ska också fylla i det här, kan vara en trevlig motvikt mot mina negativa sågningar av usla böcker (som åtskilliga har kollat på och ingen kommenterat, vilket jag tolkar som att jag borde låtit bli att skriva inlägget…) Kul, Johanna!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.