veckans-topplista

På söndag är det Mors dag, så därför tänkte jag att veckans topplista skulle inspireras av den högtidsdagen. Min lista handlar om böcker jag tycker passar som presenttips till alla mammor där ute, men det går också bra att göra listor om mammor i litteraturen om man känner för det.

  1. Bokhandeln på Riverside Drive av Frida Skybäck är mitt första tips till alla mammor som gillar feelgood, böcker och lite kärlek.
  2. Till mammor som gillar historiska romaner rekommenderas Ormen i Essex av Sarah Perry.
  3. Nu är det ju inte så att mammor av naturen bara vill läsa om kärlek och fluff, nej de kanske är på jakt efter en mer giftig historia. Blybröllop av Sara Paborn till exempel.
  4. För dem med smak för deckare rekommenderas Felsteg av Maria Adolfsson.
  5. Sist men inte minst vill jag tipsa om en helt förtrollande bak- och trädgårdsbok som jag tror många mammor skulle älska. Blåbärssnår, äppelskrutt och rabarberskugga av My Feldt är både vacker och innehållsrik.

20 reaktioner till “Veckans topplista v. 21 – Mors dag

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.