En av de roligaste sakerna under bloggåret 2017 var att starta Veckans topplista och att så många andra bloggare är med och bidrar med sina egna listor på varje veckas tema. Självklart fortsätter vi under 2018! Den här veckan är ämnet topp fem nya författarbekantskaper under 2017 som vi gärna läser mer av.

veckans-topplista-e1500991790676.png

  1. Angela Marson är en brittisk författare, och i december läste jag Tysta rop som är första delen i en serie som jag gärna vill se mer av.
  2. De hängda hundarna av Jens Henrik Jensen är den första delen av flera om krigsveteranen Niels Oxen. Jag måste snarast läsa även Mörkermännen.
  3. Elisabeth Norebäck har skrivit en riktigt stark debut i Säg att du är min. Hoppas vi får läsa mer av henne framöver!
  4. Finska Kati Hiekkapelto har skrivit flera deckare, den första heter Kolibri och den läste jag i våras.
  5. Marie Bengts charmiga debut En sax i hjärtat fick mig att se fram emot en ny bok som hon just nu skriver på.

 

32 reaktioner till “Veckans topplista v. 1 – författare som gav mersmak

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.