veckans-topplista-e1500991790676.png

Tiden går fort och så här i årets sista skälvande minut (inte riktigt, det är några dagar kvar) är det bara att konstatera att det i alla fall här hos mig finns en hög böcker jag verkligen ville läsa i år, men inte hann med. Någon som känner igen sig?

Idag listar vi topp fem böcker jag ville läsa men inte hann med under 2017, och hoppas på att vi kanske kan plocka upp dem i ett tidigt skede av nästkommande år.

  1. Det förlorade barnet av Elena Ferrante. Jag vill gärna avsluta Neapelkvartetten, men något har fått mig att spara på sista boken.
  2. Stora stygga vargen av Nele Neuhaus. Borde ha varit läst för länge sedan.
  3. Törst av Jo Nesbö. Den som spar, hon har.
  4. Patrioterna av Pascal Engman. Jag som var så peppad att läsa denna då den släpptes i höstas…
  5. Den eviga elden av Ken Follett. En riktig tegelsten, och tiden för sådana har inte riktigt infunnit sig i höst.

 

25 reaktioner till “Veckans topplista v.52 – Böcker jag inte hann med 2017

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.