November lider mot sitt slut och hösten håller på att övergå i vinter. Dags att sammanfatta. Vilka fem böcker har varit bäst i höst? Just nu har jag en liten lässvacka och då känns det extra bra att påminnas om att hösten faktiskt har bjudit på riktigt bra böcker. Mina fem är listade utan inbördes ordning. 

  • Pappas pojke av Emelie Schepp – En riktig bladvändare.
  • Höstdåd av Anders de la Motte – Välskriven deckare som hade allt!
  • Krokas av Elin Olofsson – En historisk roman om flykt, hemligheter och att tvingas samarbeta med andra människor i en utsatt situation.
  • Kåda av Ane Riel – En ovanlig deckare som lämnade ett stort avtryck.
  • Säg att du är min av Elisabeth Norebäck – Höstens bästa spänningsroman. 

27 reaktioner till “Veckans topplista v.48 – Höstens bästa

    1. Ja, av någon anledning fastnar vissa kommentarer i granskning trots att jag godkänt att du m fl kommenterar. Oklart varför, men det är alltid samma vars kommentarer fastnar så jag tror det beror på att ni anger ert blogspotkonto. Godkänner dock så snabbt som möjligt! 🙂

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.