veckans-topplista-e1500991790676.png

Efter förra veckans smått kluriga Rysslandstema rör i oss väster ut och fokuserar på spänning. Temat är amerikanska deckare och thrillers. Enskilda böcker eller kanske ett helt författarskap, nu vill jag se era favoriter! Jag väljer författare idag.

  1. Visst väntar vi väl alla på en ny bok av Gillian Flynn…?
  2. En riktig veteran som skrivit massor av böcker är Michael Connelly. I lagens limo och Räven tillhör mina favoriter.
  3. Dan Brown är en kontroversiell författare, antingen hiss eller diss. Det är ändå något speciellt när han släpper en ny bok, tycker jag.
  4. Dennis Lehane är snart aktuell med en ny bok. En klassiker som kommer i nytryck regelbundet är Patient 67, eller Shutter Island.
  5. En ny amerikansk favorit är Ray Celestin. Mafioso är senaste titeln på svenska.

 

22 reaktioner till “Veckans topplista v. 46 – Amerikanska deckare och thrillers

  1. Jag har med tre författare och deras senaste deckare + den som är på gång i mars-april nästa år : https://justnujusthar.com/2017/11/14/veckans-topplista-amerikanska-deckare-och-thrillers/

    Mafioso har jag inte med på min lista, men den ligger här i boktraven och jag ser fram emot att läsa den. Shutter Island har vi på film, men jag har inte sett den än. Jag tror att jag börjar där, med filmen, eftersom boktraven är hisnande hög ändå just nu 🙂

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.