Dags för veckans topplista, idag på temat samtida svenska romaner. Med detta avser jag romaner som är skrivna under senare år, men de behöver inte nödvändigtvis utspela sig i vår samtid. Inte klassiker, för dem spår vi till en annan vecka, skulle man också kunna uttrycka det. Nu har jag dock insett att jag har målat in mig själv i ett hörn den här gången, för just svenska romanförfattare är något jag önskar att jag hann läsa mer av än vad jag faktiskt gör. Så därför får det bli en önskelista den när gången, här kommer fem böcker jag väldigt gärna skulle vilja läsa under hösten. Krokas av Elin Olofsson påbörjade jag faktiskt igår, så där är en av dem avprickad. Hoppas på många bra tips från andra bloggar den här veckan!

26 reaktioner till “Veckans topplista v. 42 – Svenska samtida romaner

  1. Krokas och Vera har jag läst, båda två är väldigt bra och jag håller tummarna för att Vera blir Augustprisnominerad nästa måndag.

    Jag har läst ganska många svenska samtida romaner i år, men jag har skrivit så mycket om dem redan, så jag valde att visa fem svenska samtida romaner som kommer under början av nästa år och som jag kommer att vilja läsa:

    https://justnujusthar.com/2017/10/17/veckans-topplista-svenska-samtida-romaner/

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.