Visst är det tidigt att tänka på hösten redan nu, men samtidigt är det nog många som är nyfikna på vilka böcker som kommer framöver. Kanske vill man läsa ikapp någon bok i sommar innan uppföljaren hinner släppas, eller så längtar man efter att favoriten ska komma med en ny bok. Här är ett urval av höstens böcker, och förutom dessa märks även författare som Anna Karolina, Anthony Doerr, Lucinda Riley, Simona Ahrnstedt, Emelie Schepp, Mikaela Bley, Dan Brown, Jojo Moyes och Julian Fellowes, vars bokomslag jag inte hittar någon bra bild på ännu. Det kommer helt klart att bli en kanonhöst när det gäller bokutgivningen! De titlar som presenteras här utkommer under augusti-november.

17 reaktioner till “Förhandstitt på höstens böcker 2017

  1. Men, oj så mycket böcker att se fram mot! Härligt att Lynda La Plantes del två i Tennison serien kommer, Hannah Kents nya är en annan. Peter May, Arnaldur Indridason, Bolton, Ferrante….. och en massa andra!

  2. Suck. Nio av dem vill jag läsa typ direkt, och en handfull till vill jag läsa förr eller senare. Och då har jag inte tagit med sådana författare som jag inte känner till…

  3. Där var några jag vill läsa, ja… 🙂 Jag kan ju inte låta bli att undra hur i hela friden du har koll på höstutgivningen. I april! Jag har inte ens kollat alla sommarkataloger…

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.