Just nu råder det någon form av anarki här hos mig, det vill säga jag pysslar med allt utom böcker och blogg. Kafferep (jo, jag har ett socialt liv också!) och diverse annat är också kul. Men då kan man ju alltid göra en tagg som man hittar hos fina Vargnatts bokhylla.

1. Vilken bok har du inte kunnat avsluta?
Solvarg av Conn Iggulden var nog den senaste boken jag körde fast i. Den ligger halvläst någonstans, oklart exakt var faktiskt…

2. Vilken bok har du inte läst än för att du inte har haft tid? 
Skämskudde på den. Typ alla jag äger? Några hundra sisådär?

3. Vilken bok har du inte läst än för att det är fortsättningen på en serie? 
Dansa min docka av M J Arlidge dök upp oanmäld och är tredje delen i en serie. Jag måste läsa tvåan Bro bro breja först.

4. Vilken bok har du inte läst än eftersom den är helt ny?
Liv av Mikaela Bley är så ny att jag inte har hunnit hämta ut den från posten än.

5. Vilken bok har du inte läst än eftersom du har läst en bok av samma författare och den tyckte du inte om?
Ett ohyggligt avslöjande av Louise Penny. Jag kanske inte direkt har tokälskat de tidigare böckerna, men de är inte heller dåliga…

6. Vilken bok har du inte läst än för att du inte riktigt känner för det? 
Jag sparar på Livet efter dig av Jojo Moyes till ett särskilt tillfälle.

7. Vilken bok har du inte läst än eftersom den är gigantisk? 
Jag är Pilgrimen av Terry Hayes, lovordad men gigantisk.

8. Vilken bok har du inte läst än för att omslaget lockade och sedan visade det sig att den inte hade så bra recensioner? 
Ett andra liv av S J Watson har blivit stående på grund av att vissa sågade den rätt rejält…

9. Vilken bok avskräcker dig mest från din olästa hög? 
Avskräcker finns det nog ingen som gör faktiskt. Alla ska läsas i sinom tid. Och blir jag avskräckt slutar jag väl läsa och ger bort dem. Ingen stor sak, tycker jag.

Taggar: Dig i behov av en enkät! 🙂

6 reaktioner till “TBR-tagg

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.