Carola på Barnboksbloggen har övertagit stafettpinnen från Bokbloggsjerkan. Läs mer här.

Veckans-bokbloggsfraga

Veckans fråga är: Finns det några bokbloggar som du följer slaviskt och inte missar ett enda inlägg ifrån? Finns det några bokbloggare som du vill lyfta fram lite extra och få fler att upptäcka denna vecka? 

Det finns många duktiga bokbloggare som skriver både intressanta och genomtänkta inlägg där ute. En fin sak är också att det känns som att läsningen förenar, oavsett vilken typ av böcker vi personligen uppskattar att läsa. Det finns goda förutsättningar att hitta likasinnade, men också att vidga sina vyer genom att läsa bokbloggar som handlar om böcker som man kanske inte själv hade kommit på tanken att läsa.

Jag försöker läsa andras bokbloggar så ofta jag hinner. Jag tycker själv att jag faktiskt också lyckas ganska bra med det, men jag är lite dålig på att kommentera och därmed lämna ett avtryck efter min visit.

Mina personliga favoritbloggar då? Jag följer dem inte slaviskt, men jag besöker dem så gott som dagligen.

Lottens bokbloggHär hittar man alltid genomtänkta och välformulerade inlägg. Dessutom har vi liknande boksmak. (Deckare, deckare, deckare…) Lotten var en av de första bloggare jag följde, och en stor inspirationskälla och förebild när jag startade min egen blogg.

Bokföring enligt Monika – Monika skriver ärliga och raka recensioner om böcker jag läst eller vill läsa. Det är alltid spännande att höra hennes åsikt. Och så har hon ju humor också 😉

Mias bokhörnaÄnnu en bloggare som har boksmak som liknar min egen. Mia skriver ofta lättsamma och trevliga inlägg med många bilder (jag älskar bilder på böcker), och så älskar vi ju katter båda två.

Och dagarna går… Anna skriver intressanta recensioner, och här kan man hitta tips på böcker från alla världens hörn. En bra inspirationskälla om man vill bredda sin läsning.

Så finns det ett gäng till som jag också följer ganska noga. Dessa bloggar besöker jag flera gånger i veckan: Vargnatts bokhylla, Zellys bokhylla och Maddes bokblogg. Tre tjejer som skriver många kloka ord om böckerna de läser. Vi tycker ofta lika, och delvis läser vi samma. Men här kan jag också få tips på skräck, ungdomsböcker och romance – tre genrer som jag inte är så bevandrad i.

Det här är de bokbloggar jag vill lyfta fram lite extra, men det finns såklart många, många fler som är väl värda ett besök 🙂

8 reaktioner till “Veckans bokbloggsfråga V.52

  1. Kul att du läser min blogg – och extra roligt att du hittar något där. Det är ju ofta de lite smalare böckerna som hamnar där och kanske är inte allt för alla 🙂 Jag är trogen läsare här också. Alltid välskrivna texter om det du läser, jag gillar!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.