Jag har blivit taggad av Zelly att göra den här enkäten. Kul! Tack för det. Jag har ett svagt minne av att jag har gjort den förut, men det var förra sommaren och det finns inget som hindrar att jag gör en ny, uppdaterad version för den här sommaren!

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinnas läsas i sommar?
 Jag har massor av böcker som jag vill/ska/borde läsa. Några av de som jag känner att jag bara måste hinna med inom kort är:

  • Tre koppar choklad av Care Santos
  • Istvillingar av S K Tremayne
  • Gudarnas blod av Conn Iggulden (som jag skulle ha läst förra sommaren…)
  • En sång från havet av Katherine Webb
  • Dimmornas lek av Kate Morton.

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att tag i?

Jag har inte ännu varit så sugen på att läsa något till den där Klassikerutmaningen jag anmälde mig till… Men den pågår ju hela sommaren så än finns det tid. Kanske läser jag Dödssynden av Harper Lee innan Ställ ut en väktare kommer till hösten.

3. Var är bästa stället att läsa på i sommar?
Gärna i en skön stol på någon lagom skuggig, grön och lummig plats. Jag är ingen soldyrkare såtillvida att jag gillar att steka mig i dess sken, och dessutom kan jag inte läsa om hjärnan kokar 😉

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommet läsa någonstans?
Om det fortsätter vara så här kallt och blött blir det nog inomhus i sängen eller fåtöljen som vanligt.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Jag hoppas hinna läsa Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson och eftersom jag har hört mycket gott om den kan den ha potential att bli sommarens bästa.

6. Vilken bok borde alla läsa i sommar?
Oj, vad svårt. Jag tycker alla ska läsa precis det de känner för i sommar och koppla bort alla måsten. Sedan skadar det ju aldrig med en nagelbitardeckare i sommarnatten. 😉

7. Strand eller hängmatta? 
Inget av det. Blir jag tvungen att välja tar jag dock hängmattan.

8. Deckare eller roman? 
Deckare. Eller helst både och.

9. Favoritgenre?
Deckare/kriminalromaner och historiska romaner.

10. Tagga 3 andra:

Jag vet inte riktigt vilka som har gjort den men jag taggar:

Mias bokhörna Lottens bokbloggFantastiska berättelser

Om ni har tid och lust såklart.

9 reaktioner till “Sommarläsningstaggen

  1. Tackar tackar. Tror jag gjorde den förra sommaren men den går ju definitivt att återanvända. Blir nog nästa vecka tror jag. Eller tidigare om blogglusten fortsätter vara låg 😉

  2. Kul att läsa dina svar 🙂 Istvillingar är jag riktigt sugen på. Hoppas du får en riktigt härlig sommar med massa bra läst 🙂

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.