Jag har blivit taggad av Lottens bokblogg att svara på dessa frågor. Tack för det!

1. Hur många böcker läser du vanligtvis samtidigt? 

2-3 st. Jag försöker läsa en i taget men oftast blir det så att jag börjar på flera.

2. Om du läser mer än en bok, hur bestämmer du när du ska byta mellan böckerna (läser du ett speciellt antal sidor i en innan du byter till den andra?)?

Jag går mest på känsla där. Jag läser i den bok jag känner för just då. Det är själva grundanledningen till att jag har flera på gång samtidigt, att jag kan växla efter humör. Undantaget är om någon av böckerna är bråttom med att få utläst.

3. Byter du någonsin bokmärke när du är en bit in i en bok?

Inte om inte det jag använder mig av försvinner…

4. Var förvarar du boken du läser just nu?

Bredvid sängen.

5. Vilket tid under dygnet spenderar du mest tid med att läsa?

Det blir mest läst på eftermiddagen och kvällen.

6. Hur länge läser du vanligtvis i ett svep?

Det beror ju såklart på hur lång tid jag har innan det är något annat som ska göras. Men 1-2 timmar i följd är inte ovanligt.

7. Läser du inbundna böcker med ”dust jacket” på?

Nej. Den tar jag av medan jag läser, jag tycker mest den är i vägen och att boken glider ur sitt skal.

8. Hur läser du vanligtvis? Sitter, ligger, osv?

Liggande i sängen i eller sittande, ute på sommaren eller i läsfåtöljen.

9. Tar du med dig boken du läser överallt?

Nej, den får vara hemma. Är jag borta har jag inte tid att läsa, undantaget om jag vet att jag kommer få sitta och vänta eller ska resa bort.

10. Hur ofta uppdaterar du dina framsteg i boken du läser på Goodreads?

Jag brukar inte ange hur långt jag läst, jag markerar dem som Currently Reading om jag har tänkt läsa dem snart, och sedan uppdaterar jag dem till lästa och betygsätter när de är utlästa.

11. Vem vill du tagga?

Jag vet inte vilka som har gjort den, men jag taggar Maddes bokblogg, Zellys bokblogg, Fiktiviteter och Snowglitter. Gör den om ni har lust/ inte redan har gjort den.

6 reaktioner till “Currently Reading Tag

    1. Ja, man vill ju läsa recex t ex så fort som möjligt. Samtidigt resonerar jag så att om jag för stunden inte alls är sugen på den boken riskerar ju omdömet att bli svalare. Bättre då att recensionen dröjer några dagar extra och att jag läser boken när jag känner att jag kan göra den rättvisa. 🙂

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.