Annika bjuder varje vecka in oss bokbloggare till att svara på en fråga. Idag lyder den såhär:
Hur länge väntar du innan du påbörjar en ny bok?

image

Liksom Annika är slalomläsning vanligt förekommande hos mig, fast jag vet att det egentligen vore bättre för mig att koncentrera mig mer på en bok i taget. Jag brukar dock begränsa mig till att ha två olika jag håller på med samtidigt (typ en deckare och en roman, allt för olika humör och stämning). Det gör ju att det nästan aldrig blir några glapp och pauser i läsningen. Även om jag bara läser en bok åt gången så bestämmer jag nästan alltid innan den är slut vilken jag ska börja i här näst. Visst händer det att jag ändrar mig, men inte så ofta när det bara är en bok framåt jag planerar. Med andra ord finns det alltid en bok på gång! Det längsta uppehåll jag vet att jag har haft innan jag valde en ny bok är om den jag läste tagit slut på kvällen och jag väntat till nästa morgon med att se efter vilken jag skulle läsa härnäst…

Trevlig midsommar önskar jag er!

35 reaktioner till “Bokbloggsjerka 20-23 juni

  1. Jag läser helst en bok i taget, men ibland kan det finnas praktiska skäl till att ha flera på gång. Men de ska helst vara väldigt olika då! Jag har alltid en stor bokhög vid sängkanten så det finns alltid en ”nästa bok” tillhands.

  2. Kör också med slalomläsning och två är precis lagom för att man ska hinna med dem innan man glömmer. Trevlig midsommar!

  3. Jag läser en bok åt gången, men har oftast bestämt innan den är slut vad jag vill läsa sen, så det flödar på ganska jämt, normalt. Just nu är jag i en svacka, men annars har jag alltid en bok på gång.

  4. Jag kör oxå med slalomläsning men borde verkligen koncentrera mig på en bok i taget men ibland skriker alla böcker samtidigt och man får svårt å koncentrera sig på en bok och då måste man ju läsa flera..eller? 🙂

  5. Jag brukar försöka hålla med max två böcker samtidigt. Någon gång läste jag fyra samtidigt och det blev liiite rörigt. Jag brukar också ha bestämt vad jag ska läsa härnäst innan boken är slut.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.