Uncategorized

Helgfrågan v. 21

Helgfrågan idag handlar om Mors dag. Mias bokhörna undrar vad vi planerat att ge vår mamma på söndag. Mia undrar också hur vår bokönskelista ser ut. 

Önskelistan först. Jag önskar mig avslutande boken av Elena Ferrante som kommer snart och så Elly Griffiths nya som kommer i sommar. Jag har också kikat på några pocket hos Adlibris, några serier jag vill läsa ikapp. Och ja, en hel massa andra böcker också men alla dem kan jag inte räkna upp här. Jag skulle också kunna testa att läsa de jag redan har förstås… 

Frågan är, kan man verkligen avslöja här och nu vad mamma ska få? Ja, jag får väl ta risken. En blomma, en tårta och en trädgårdskatt. Alltså en sådan skulptur eller figur eller vad det nu ska kallas som man kan ha i sin trädgård eller på balkongen. En prydnadsgrej helt enkelt, men den har naturtrogna ögon och ska förhoppningsvis hålla fåglarna borta från altanen. I sisådär tio minuter tills de smarta skatorna inser att den inte är farlig… Men den är fin ändå. 

I övrigt läste jag i början av veckan ett reklamblad från Ica Maxi med allt en mamma tydligen borde önska sig. Det var ett helt uppslag med smink, anti-rynkkräm och parfym. Att mor kan få bara vara är tydligen otänkbart, hon måste korrigeras och retuscheras. Här fanns även hårborttagningskräm så hon inte ska bli för luden. Mor ska tydligen inte heller ha för mycket fritid, så diverse husgeråd så hon kan laga en stadig och bra middag, byta sängkläder och stryka skjortor marknadsfördes också. Håhåjaja. Men. På sista sidan fanns också resväskor till extrapris ifall mor blir förbannad när hon packat upp krämen mot rynkor eller strykbrädan och bestämmer sig för att lämna hemmet för gott. Det känns som det finns en viss logik i det. 

Trevlig helg allihopa! ❤️ 

24 thoughts on “Helgfrågan v. 21

  1. Klart man kan läsa de man har men det är så roligt med alla delar i serier och nya böcker av favorit författare!! Sen vet man ju att skaffar man sig inte böckerna så kanske de är omöjliga att få tag på den dagen man vill läsa dem!! Så japp jag fortsätter hamstra mer än jag hinner läsa!!

  2. Ibland undrar jag lite vem som egentligen gör de där reklambladen. Enda gången jag har önskat mig husgeråd var när jag bodde själv, då var ju grejerna till mig. Nu skulle jag bli förbannad om jag fick en stekpanna i present 🙂

    1. Köpte en stekgryta i gjutjärn till min mamma i julklapp utan en tanke på hur det skulle kännas om hon kastade den efter mig… Det gick bra, men rynkkräm däremot, då hade jag åkt på en propp. 😉

  3. Haha … Det är inte lätt att vara mor. Själv ska jag ägna mig åt mitt extraknäck innan barn och barnbarn envisas med att trilla in fram på eftermiddagen.

  4. Jag hade nog inte ens uppskattat en trädgårdskatt och absolut inte rynkcremé. För mig gäller en ego present eller lite lyx, någon som lagar mat och fixar åt mig. Nu firar vi inte mors dag, så jag får laga maten idag med.

Kommentera

