Bästautmaningen – romansvit 

Lyrans Noblesser vill den här veckan att vi berättar om den bästa romansvit vi läst. Och hur ska man då kunna begränsa sig till en, månntro? 

Två favoriter som jag läste ganska tidigt, jag var väl 15 år eller däromkring, var serien om Arn av Jan Guillou och fem romaner om farao Ramses den store av Christian Jacq. Ungefär där var jag väl fast för historiska romaner, och detta var långt innan jag sträckläste min första regelrätta deckare. Serier, sviter och trilogier är annars något jag med fördel påbörjar och sedan fastnar mitt i. Undantaget är Neapelkvartetten av Elena Ferrante som jag håller på med just nu. Andra boken ska strax recenseras, sedan hoppar jag på trean och börjar nedräkningen till avslutningen som kommer senare i år. 

9 reaktioner på ”Bästautmaningen – romansvit 

Kommentera

