Top Ten Tuesday

toptentuesday

Veckans tema: Ten Underrated/Hidden Gem Books I’ve Read In The Past Year Or So

Svårt att hitta tio från bara det senaste året, men här kommer en lista med böcker jag tycker i största allmänhet förtjänar all uppmärksamhet de kan få! Några nya, några lite äldre.

  1. Tiden där emellan av Maria Dueñas
  2. Bländad av Petra Holst
  3. Den osynliga bron av Julie Orringer
  4. Livet enligt Fikry av Gabrielle Zevin
  5. I vargavinterns land av Cecilia Ekbäck
  6. Djävulen hjälpte mig av Caroline Eriksson
  7. Älskaren från huvudkontoret av Camilla Grebe
  8. Av en annan värld av Katherine Webb
  9. Löftet av Audrey Magee
  10. Jag lät dig gå av Clare Mackintosh
2 comments

  1. Livet enligt Fikry har jag faktiskt stående i hyllan och Bländad, ja, jag har hört att den ligger i ett paket här som jag ska få om några månader 🙂

Kommentera

