Top Ten Tuesday

toptentuesday

Veckans tema: Top Ten 2017 Debuts I’m Excited For

Knepigt tema idag eftersom det är svårt såhär tidigt på året att veta mycket om planerade debutböcker som kommer att komma under 2017. Men jag hittar i alla fall några intressanta i vårkatalogen, och de fem senare är debutanter från 2016 som jag ännu inte hunnit läsa.

  1. Hon som kom före – J P Delaney
  2. En sax i hjärtat – Marie Bengts
  3. Hetta – Jane Harper
  4. Som om du inte fanns – Kate Eberlen
  5. Offermossen – Susanne Jansson
  6. Världens lyckligaste kvinna – Jessica Knolls
  7. Kall, kall jord – Adrian McKinty
  8. Tills bara aska återstår – Lisa Bjurwald
  9. Ensam kvar – Alexandra Oliva
  10. Den röda adressboken – Sofia Lundberg
8 comments

  1. Lisa Bjurwalds bok kände jag mig också nyfiken på, tidigare. Just nu har jag gått in i något slags ”jag-vill-inte-ha-fler-böcker”-mode. Väldigt ovanligt, skrämmande och lite jobbigt också 😉

Kommentera

