Top Ten Tuesday

toptentuesday

Veckans tema: All About Books You Read Because of Recommendation

Jag väljer att tolka temat lite annorlunda idag…

  1. Om Lottens bokblogg ger en bok 5 av 5 i betyg, då vill jag garanterat läsa den.
  2. Om Och dagarna går… skriver om en välskriven bok från en annan världsdel, då blir jag sugen på att läsa utanför min comfort-zone.
  3. Om Vargnatts bokhylla skriver att hon är helt tagen, då måste jag genast kolla upp den titeln.
  4. Om DN skriver att ”det här är skräp” så struntar jag blankt i det.
  5. Om Bokföring enligt Monika tycker något är bra tänker jag spontant ”great minds think alike”
  6. Om en författare jag inte läst något av vinner Nobelpriset nu på torsdag blir jag ju såklart nyfiken på om akademins motivation stämmer.
  7. Om Bloggbohemen lyfter fram en riktigt fin roman, vem är då jag att säga nej?
  8. Om Mias bokhöra skriver ”det var något för en deckarräv, det” – då är jag genast med på noterna.
  9. Om Just nu, Just här skriver att det här var en bok med ett osedvanligt djup och eftertanke, då känner jag att den är värd min uppmärksamhet.
  10. Och om det är pocketkampanj på Adlibris, ja då slår jag helt enkelt till utan att tänka alls 😛

17 reaktioner på ”Top Ten Tuesday

Kommentera

