Höstläsningstagg

Jag såg den först hos Monika och blev sedan taggad av Lotten. Tack för det! Här är mina svar på den höstläsningsenkät som jag sett att många andra bokbloggare också gjort 🙂

lov

1. Är det några speciella böcker du planerar att läsa under hösten?

Jo, men det är det ju. Kanske inte så förvånande. Hösten är en tid då det släpps enormt många böcker så det finns att välja och vraka emellan. De som ligger högst i min läshög just nu är Övergången av Michael Connelly, Liv av Mikaela Bley och Entry Island av Peter May. Sen finns det massor av fler som väntar på sin tid.

2. September är förknippad med skolstart. Vilken bok tyckte du bäst om att läsa i skolan? Och vad var / är dina favoritämnen?

Jag kommer faktiskt inte ihåg någon särskild bok som jag läste på skolans uppmaning. Men mina favoritämnen var bild, historia, geografi, svenska och engelska.

3. I oktober är det Halloween. Gillar du läskiga böcker och filmer och i så fall vilka?

Skräck är inte riktigt min grej, men en del deckare drar ändå åt det hållet. Vill man ha tips på skräck både i film- och bokform rekommenderar jag verkligen 100 Hemskaste av Helena Dahlgren!

4. Vilken bok passar för mysläsning under mörka höstkvällar?

Egentligen gör väl alla böcker det? Men deckare och även historiska romaner som tar läsaren med till en annan tid och plats tycker jag passar lite extra bra. Hösten är också en bra tid att ta itu med de där böckerna som är väääldigt omfångsrika, känns det som.

5. När du har krupit upp i soffan med en mysig bok, vad vill du dricka för varm dryck?

Egentligen dricker jag sällan något i läsfåtöljen (det kan bli spill och slabb ju!), men om någon bjuder på en cappuccino eller en kopp varm choklad tackar jag ju såklart inte nej! 😉

6. Har du några höstplaner du ser fram emot?

Jag har inte så mycket inplanerat för resten av hösten utan hoppas mest på en lugnare och hälsomässigt bättre tid framöver. Jag önskar mig en hel massa lästid också, så jag hinner med alla böcker som har blivit liggande. Sen kan jag nog tänka mig en och annan spontan utflykt eller festlighet.

Eftersom många redan har gjort taggen så skickar jag inte vidare till någon särskild, utan alla som vill kan känna sig fria att göra den!

12 comments

Kommentera

