Boknyheter i oktober

Även oktober månad bjuder på en rad spännande boknyheter, och trots att jag har en massa böcker på förtur att läsa är det ju alltid frestande att kolla in vad som är på gång. Här har jag valt ut de titlar jag tycker verkar mest intressanta ur oktober månads utgivning.

Vilka böcker ser du fram emot mest i oktober? Lämna en kommentar och berätta!

13 reaktioner på ”Boknyheter i oktober

  1. Trevligt att du är tillbaka! Med en massa nytt och spännande igen oxå.
    Morden på Mangle Street hade en lockande beskrivning… viktorianska England, levande miljöbeskrivningar, och dessutom en portion humor. Låter som en riktigt intressant mix, tycker jag. 🙂

  2. Susanna

    Jag har läst Mirkka Lappalainens Det nordiska lejonet på finska, rekommenderar den verkligen, också för sådana som vanligtvis inte läser faktaböcker. Boken handlar om Gustaf II Adolf men den innehåller också många intressanta saker om livet i Sverige och Finland på 1600-talet.

  3. Härligt att ”se” dig här igen 🙂 Finns många godingar som kommer nu i oktober, Kepler och Ahnhem är två som jag ser mest fram emot!

  4. Agnetha Vesterdahl

    Har precis börjat följa dig, jätteroligt! Jag ser fram mot Johanne Hildebrandts nya! Och så Kepler förstås.
    Jag lyssnar mest (Storytel) då kan jag sticka och sy samtidigt eller vara ute och powerwalka :-), härligt!

Kommentera

