Är inte riktigt i form… 

Det ska vanligtvis mycket till för att jag ska erkänna att jag inte är det. Men det har varit jobbigt ett tag nu och jag har sovit dåligt, vilket börjar ta ut sin rätt. Jag har problem med att jag har fått ont i en framtand, trots att det inte finns något fel på den, har varit hos tandläkaren och kollat upp saken. Det måste alltså bero på yttre omständigheter, och jag försöker utvärdera och se om jag kan komma på vad. Är inte särskilt stressad eller spänd, så jag tror inte att det är det. Någon som har någon liknande erfarenhet eller teori om vad det kan bero på?

I alla fall, jag känner mig lite sliten just nu och det har gjort att jag tvingas dra ner på läsning och bloggande. Det kommer att fortsätta komma inlägg och recensioner, men det blir även en del luckor när jag helt enkelt känner för att lägga min energi på annat. Men håll ut, jag hoppas på att så snart som möjligt vara mitt vanliga energiska jag igen! Och framförallt, kära bloggkompisar, ni får förlåta mig att jag är så dålig på att läsa och kommentera era inlägg just nu. 

Önskar er alla en riktigt fin helg med mycket bra läsning!  Själv ska jag njuta av sommarvädret som dröjer sig kvar och läsa Daisy i kedjor av Sharon Bolton.  

32 comments

  1. Men så jobbigt… Jag antar att tandläkaren har kontrollerat allt, inklusive om du behöver en bettskena kanske. Hoppas det ordnar sig snart, det är väldigt jobbigt att inte kunna sova på grund av smärta någonstans. Kram!

  2. Ja, jag har ju märkt att det inte är samma frekvens på inläggen här, men vet du, bloggen finns kvar och vi, dina läsare, också 🙂 Ta det bara lugnt och gör det du känner för. Hoppas allt snart löser sig.

  3. Besvärligt när inte tandläkaren vet vad det är. Men hen borde väl ha skickat dig vidare om hen inte hittar ngt fel? Tänker att man har ganska rejält ont om det påverkar sömnen. Tycker att det borde finnas ngn tandexpert att få svar hos. Under tiden skulle jag själv testa att byta tandkräm, sova med två kuddar, vara försiktig med kallt/varmt. Hoppas du få hjälp fort!

  4. Du gör rätt i att ta det lugnt och ta hand om dig själv! Hoppas att du kommer att känna dig bättre snart. Instämmer med övriga; vi finns alltid kvar, bloggen finns alltid kvar. Ta hand om dig nu!

  5. Vad jobbigt att ha ont utan att veta varför. Hoppas det går över eller att de kommer på vad det är. Hälsan är alltid viktigare än bloggen och vi läsare finns kvar oavsett hur många eller få inlägg som kommer. Kram!

  6. Ibland behövs det en rejäl vila för att man ska må bättre. Det är viktigt att ta hand om sig själv, jag har lärt mig läxan på den hårda vägen. Så bra att du tar tag i ditt mående och prioriterar dig själv, som många andra sagt så finns bloggen kvar när du är redo igen. Själv försöker jag skriva lite varje vecka nu, inte varje dag ännu utan mer i en takt som passar mitt mående. Och det fungerar fint faktiskt. Ta hand om dig nu och var rädd om dig.

Kommentera

