Månadssammanfattning 2016

Ännu en månad har gått och den bjöd på sju lästa böcker.

  1. Eugen Kallmanns ögon – Håkan Nesser Betyg 5 av 5
  2. En kvinna i blått – Elly Griffiths Betyg 4 av 5
  3. Bödelns sång – James Oswald Betyg 4 av 5
  4. Var du än är – Jax Miller Betyg 3 av 5
  5. Det gud inte såg – Helena von Zweigbergk Betyg 3 av 5
  6. Be inte om nåd – Martin Österdahl Betyg 3 av 5
  7. Sekten på Dimön – Mariette Lindstein Betyg 4 av 5

Månandens bästa bok: Eugen Kallmanns ögon. Håkan Nesser håller stilen.

Mer spänning: En kvinna i blått, Bödelns sång och Sekten på Dimön var alla tre spännande och välskrivna böcker.

Månandens sämsta bok: Jax Miller övertygade tyvärr inte.

Månandens debutant: Martin Österdahl har skrivit en intressant debutthriller, Be inte om nåd. Läsvärd.

Världsomseglingen: Jag tog en tur till Ryssland i ovan nämnda bok.

Framöver: Hoppas jag på bättre läsflyt och koncentration. Augusti var ingen toppmånad på det området, men det kommer nog med höstmörkret.

8 reaktioner på ”Månadssammanfattning 2016

  1. Håkan Nessers bok bäst i augusti… egentligen är jag inte förvånad. Jag börjar bli lite sugen på en Nesser-historia. Har flera stycken olästa i hyllan 🙂

  2. Det ser ändå ut att vara en helt ok månad om man ser till dina omdömen 🙂 Ingen tvåpoängare i alla fall, eller ännu tråkigare, någon enpoängare. Jag tror inte att jag skulle ha läst vidare i den bok som fick två poäng av mig, om det inte var för att jag lovat att recensera den. Det var en ny upplevelse, att behöva traggla sig igenom boken och sedan dessutom lägga tid på att berätta om den. Måtte inte historien upprepa sig alltför många gånger… Av de böcker du läst lockar Elly Griffiths och Mariette Lindstein allra mest, jag måste försöka hinna med att läsa något av dem.

Kommentera

