Bokbloggsjerka 26-29 augusti 

Länge sedan jag var med på Bokbloggsjerkan nu. Det här med sommar har en tendens att sabotera alla rutiner. Sommaren lider nu förvisso mot sitt slut, men jag har inte riktigt kommit i fas än för det. Men så över till Annikas fråga den här veckan :

Eftersom jag återigen har haft problem med min server så kör vi med en superenkel fråga den här veckan: vad läser du just nu? 

Just nu läser jag Sekten på Dimön av Mariette Lindstein,  som vann pris som årets bästa deckardebutant förra helgen. Den är snart utläst,  och parallellt håller jag också på med Sov du lilla videung av Cilla och Rolf Börjlind. Mycket bra båda två! Jag hoppas också hinna påbörja En nästan sann historia av Mattias Edvardsson i helgen. 

Hoppas ni alla får en fin helg med mycket bra läsning!  

 

18 comments

  1. Det där med att sommaren rubbar ens rutiner håller jag fullständigt med om!
    Sekten från dimön tyckte jag var jättebra och i dag så vann jag fortsättningen så den ser jag fram emot att läsa också. Trevlig helg!

  2. Jag ser framemot att läsa din recension om Sov du lilla videung, för jag läser Den tredje rösten nu och jag har verkligen fastnat för den här serien! 🙂

  3. Flera spännande recensioner på gång! Det skall bli roligt att jämföra tankar kring Börjlinds senaste bok, och även En nästan sann historia så småningom. Sekten på Dimön blev jag väldigt nyfiken på när jag läste om den, men andra böcker kom före. Jag skall läsa din recension, så får vi se om den väger över för att försöka hinna med Sekten på Dimön också 🙂

  4. Jag började på Sekten men läste aldrig klart. Inte för att den var dålig, men den fångade mig inte trots att jag vet varför den skrevs. Kanske ska jag ge den en ny chans, vi får se. Känns ändå på något sätt som en bok man borde läsa.

  5. Du måste läsa Sekten som Återuppstod, fortsättningen. Snäppet bättre faktiskt. Har även haft förmånen att ha en Författarträff med Mariette Lindstein med min bokklubb och det var väldigt intressant att höra henne berätta vad hon varit med om.

Kommentera

