Top Ten Tuesday

toptentuesday

Veckans tema: Ten Books That Have Been On Your Shelf (Or TBR) From Before You Started Blogging That You STILL Haven’t Read Yet

Oj, det här kan bli jobbigt. Dags för rannsakan. Det finns onekligen en hel del olästa böcker i mina hyllor som har hängt med sedan innan bloggens tid. Bland annat dessa.

  1. Mississippi av Hillary Jordan
  2. Innan jag somnar av S J Watson
  3. Fatimas hand av Ildefonso Falcones
  4. Siri av Lena Einhorn
  5. De gömda rummen av Care Santos
  6. Två gånger är en vana av Denise Rudberg
  7. I tystnaden begravt av Tove Alsterdal
  8. Himmel över London av Håkan Nesser
  9. Grenar av gift av Erin Kelly
  10. Och så levde de lyckliga av Lucy Dillon

12 reaktioner på ”Top Ten Tuesday

  1. Marie L

    Nu bloggar ju inte jag, men gamla olästa böcker har jag gott om…, så känns ganska skönt att läsa om andra som också har. Men många av de du nämner känner jag ju ändå igen som ”relativt färska”. Jag försöker ta tag i hyllvärmarna med jämna mellanrum, och just nu läser jag ”Så ren och god” av Frances Fyfield. Har ingen aning om när jag inhandlade den, men eftersom min pocketupplaga trycktes 1998 så kan jag ju ana… 😮

  2. Skönt att se att du har några på listan som jag har läst (1, 2 och 8). Riktigt bra alla tre. 7,9 och 10 har jag också olästa, men dem köpte jag efter jag började blogga 🙂

  3. I tystnaden begravd (inte begravT) läste jag ut nyligen. Den var riktigt bra! Och det är också Lena Einhorns Siri! Kom igen Johanna, läs! 😛
    Jag började blogga 2009 och jag har faktiskt inte en enda bok sen dess kvar i min TBR-hylla. Men jag har en bok i kategorin facklitteratur som jag inte har läst än och den har stått i hyllan sen våren 2014…

Kommentera

