20 snabba om sommaren

Enligt O kör en liten frågerunda och skriver såhär: Tänk snabbt nu när du väljer 20 snabba om sommaren och sommarläsning. Feta dina svar och motivera gärna!

Väljer du …

strut eller bägare? Eftersom kexstrutar läcker i 99 fall av 100. Jag gillar inte att bli kladdig.

rosévin eller bubbel? Ingen storkonsument av något alternativ, men hey, bubbel är ju bubbel.

Allsång på Skansen eller Lotta på Liseberg? Jag kollar på båda, och tycker det verkar som Sanna Nielsen kommer att bli en bra programledare.

hav eller sjö? Vättern, kall och klar, nyckfull och djup.

pocket eller e-bok? Det blir mer inbundet och e-böcker nu än tidigare, men pocketboken lever. Formatet är inte det viktiga, men det är något visst med pocketböcker som gör att jag inte kommer överge dem.

deckare eller feelgood? Det blir ofta så himla sockersött att jag får halsbränna och känner mig som jag svalt en påse maränger hela när det gäller feelgood, men ibland är det precis vad jag behöver. Men oftast inte…

fotbolls-EM eller OS? OS, där finns så himla många lattjo sporter man knappt känner till. Så jag väljer fotbollen.

tegelstenar eller tunnisar? Jag har läst några tegelstenar nu i början av sommaren, så behovet av lättlästa och normaltjocka böcker är just nu stort.

Livet efter dig eller Independence Day 2? Vadå? Film? Då ser jag ut såhär:???

Zlatan eller Ronaldo?

sol eller skugga? Gärna sol, men ska jag läsa (och här på bokbloggen tänker jag ständigt i bokrelaterade termer) så sitter jag i skuggan.

film eller tv-serie? Mest tv-serier. Jag kollar fortfarande på Morden i Midsomer av gammal hävd. Trots att det har gått utför med serien…

blåbär eller hallon? Blåbär är mina favoriter.

Bruce Springsteen eller Håkan Hellström? Har aldrig riktigt fastnat för den där Håkan…

originalpocket eller filmomslag? Filmomslag. Vilket gräsligt tilltag att förse en bok med ett sådant.

nytt eller gammalt? Jag hinner nog inte så mycket mer än att läsa de nya böcker som ligger på hög, även om jag gärna skulle ta tag i någon klassiker också.

slalomläsning eller en i taget? Jag försöker hålla mig till en bok i taget, och på sista tiden har det ändå gått ganska bra. Men ofta, oftare, oftast blir det slalomläsning.

Facebook eller Instagram? Kollar alldeles för mycket på båda… Gillar kanske ändå Instagram bäst…

skratta eller gråta? Jag är nog generellt sett en person som har lätt för att skratta och gör det ofta. Gråter gör jag sällan.

getingar eller myggor? Haha, ja det var ju en lustigfråga eftersom jag blev tvungen att ta paus från datorn för att avhysa en geting alldeles nyss. Oftast kommer de dock inte i så stora skaror som myggorna.

 

9 comments

  1. Kul lista! Även jag kollar Morden i Midsomer trots att det går utför, men allsångsprogram av alla slag dissar jag.
    Och visst är deckare bara bäst..? 😛

Kommentera

