Uncategorized

Top Ten Tuesday

toptentuesday

Veckans tema bjuder på en viss valfrihet, och jag väljer det här:

Ten Reasons I Love to Read

  • Att få ta del av andra människors tankar, värderingar och resonemang.
  • Att böckerna med hjälp av ovanstående verktyg vidgar mina vyer.
  • Att jag ständigt lär mig nya saker, stora som små.
  • Att läsa är ett sätt att koppla av.
  • Läsningen är också ett sätt att både koppla bort och ibland ge perspektiv på sin egen tillvaro.
  • Att öka sin kunskap och sitt ordförråd kan vara ett sätt att vinna respekt i samhället, och det är väl en positiv effekt av läsandet.
  • Böckerna kräver full uppmärksamhet, det tränar koncentrationsförmågan.
  • Förmågan att dra slutsatser och analysera det man läst är också helt avhängig av föregående punkt. Sedan jag började med att recensera böckerna jag läser blir det ännu mera träning på både tolkningar och analyser.
  • Böckerna är också ett intresse som har gett mig nya vänner, det finns en stor gemenskap och önskan att diskutera det vi har läst mellan oss bokmalar.
  • Framförallt är det väl helt enkelt så att jag älskar att läsa, och egentligen är det väl ett svar som kanske inte behöver motiveras. Det bara är så.

 

8 thoughts on “Top Ten Tuesday

Kommentera

