Veckans bokbloggsfråga v.21

Idag frågar Carola på Barnboksbloggen:

Hur skiljer du mellan lästa och olästa böcker i dina bokhyllor och hur håller du koll på vilka böcker du har lånat (t ex biblioteksböcker) och vilka böcker som du ska blogga om (t ex recensionsexemplar)? 

De olästa böckerna står i en egen hylla. Recex ligger i en eller flera egna högar ovanpå hyllan. Recex är dessutom alltid antecknade på en lista med recensionsdag osv så att inte de osynliga eböckerna ska fall ur minnet totalt. Lånar jag från biblioteket blir det eböcker och de sköter sig ju själva, när tiden är ute går det inte att öppna dem och man behöver inte tänka på återlämning. I övrigt har jag rätt bra koll, jag vet vilka böcker jag har läst och inte även om någon oläst skulle ha smugit sig in i ”fel” hylla.

Nu ska jag söka efter glass för att bekämpa den hastigt påkomna högsommarvärmen. Fin fortsättning på tisdagen allihop 🙂

image

9 reaktioner på ”Veckans bokbloggsfråga v.21

  1. Jag blandar lästa och olästa böcker, och än så länge har jag rätt bra koll på vad jag läst och inte 🙂 Rec-exen brukar jag försöka läsa rätt så snart sen jag fått de och ställer först in de i bokhyllan efter att ha läst och skrivit min recension om den 🙂

  2. Precis som du har olästa böcker egna hyllor eller hyllplan hos mig, men recce-exen står bland dem. Jag brukar ha koll på vilka de är och de är inte så många – jag hinner inte nu sen jag började nytt jobb. Men på en vecka kom det tre böcker – och alla skulle ha varit lästa och omskrivna igår, typ… So little time…

  3. Mina recensionsexemplar har nu mer en egen hylla, det hade de inte från början. Det känns lite lättare att hålla ordning på dem nu 🙂 E-böcker ja, de har en förmåga att glömmas bort.

Kommentera

