Månadssammanfattning april 2016

Läsmånanden april kännetecknades av en (för mig) större lässvacka. Lässuget försvann redan i slutet av mars och det höll i sig en bra bit in i april. Månandens första halva var en statistisk bedrövelse med inte en enda utläst bok. Men så vips, vände det. Kan dock tänkas att läslusten fortfarande känns lite svajig och skör, så nu vill det till att inte mota den på flykten igen. Att jag då ändå läste ut 7 st böcker under april känns riktigt bra.

  1.  Hjärtats innersta röst av Jan-Philipp Sendker Betyg 4 av 5
  2. En officer och spion– Robert Harris Betyg 4 av 5
  3. Margareta Regina: vid Gustav Vasas sida – Karin Tegenborg-Falkdalen Betyg 4 av 5
  4. Hur tänker din katt? – Bo Söderström Betyg 5 av 5
  5. Mannen mellan väggarna – Emma Ångström Betyg 4 av 5
  6. Min fantastiska väninna – Elena Ferrante Betyg 4 av 5
  7. LEONA: Alla medel tillåtna – Jenny Rogneby Betyg 4 av 5

Månandens bästa fackbok: Hur tänker din katt.

Månandens bästa skönlitterära bok: Min fantastiska väninna.

Månandens mest spännande: LEONA- Alla medel tillåtna

Månandens otäckaste: Mannen mellan väggarna

Månandens historiska: Margareta Regina

Utmaningarna: I tider av utebliven läslust halkar prioriteringen av läsutmaningar långt ned. Men jag har läst böcker från tre länder till Världsomseglingen, Burma, Frankrike och Italien.

Inför maj: Jag har halkat lite efter med recensionsexemplaren och i maj kommer många nya böcker, så det är full fart framåt som gäller.

 

 

12 comments

  1. Du ser ju ut att ha haft en riktigt bra läsmånad. De två översta skall jag också läsa framöver. Ligger också efter med recex. Upptäckte att jag hade flera recex på läsplattan som legat grymt länge utan att bli lästa.

  2. Det ser i alla fall ut som att du har läst riktigt bra böcker i april, en femma och resten fyror. Det måste man ju kalla mer än godkänt 🙂

Kommentera

