Top Ten Tuesday

toptentuesday

Veckans tema: De senaste tio böckerna som jag har gett högsta betyg. Det blir alltså något av en favoritlista idag.

  1. En hemlig plats av Tana French
  2. Sjuka själar av Kristina Ohlsson
  3. Jag lät dig gå av Clare Mackintosch
  4. Tillbaka till Black Rabbit Hall av Eve Chase
  5. De föräldralösa av Christina Baker Kline
  6. I sanningens namn av Viveca Sten
  7. Förlist av Suzanna Dilber
  8. Lewispjäserna av Peter May
  9. Älskaren från huvudkontoret av Camilla Grebe
  10. Skymningsflickan av Katarina Wennstam
8 comments

  1. Den där ettan på din lista står på tur i april när jag ska läsa brittiska deckare, enligt min bokmålslista! 😛 Vilken tur att jag vann den i din utlottning!

  2. Oj oj oj, det ser ut som att jag ska få bra läsning då, när jag börjar på Jag lät dig gå i morgon 🙂 En hemlig plats hoppas jag väl komma till så småningom också.

  3. Läst ”En hemlig plats” fick 4/5 av mig
    ”Älskaren…” läses just nu och efter enbart 70 s känns det som en högbetygare 🙂
    Skymningsflickan står på läslistan

Kommentera

