Allt jag läser och vill läsa

Den här enkäten, eller översikten över pågående läsning kanske är en mer korrekt benämning, hittade jag inne hos Enligt O. Perfekt, för jag har massor av böcker på gång och behöver få lite struktur på vilka de faktiskt är. (Vem det är som hela tiden börjar på nya vet jag inte något om… 😉 )

Vid sängen: Utmarker av Arne Dahl och Skuggorna vänder tillbaka av Olivier Truc. Hög tid att sätta fart och läsa ut båda dessa eftersom de har recensionsdagar nu i veckan.

På soffbordet: Den blå hertiginnan av Philippa Gregory och Livbåten av Charlotte Rogan. Hyllvärmare var ju meningen man skulle läsa nu i mars. Jag har hittills läst ut tre. När de här tar slut blir det fem. Någon mer ska jag väl klara i påsk också?

I handväskan: En massa skräp, men inga böcker. Nöjer mig med att ha e-böcker i min lur.

I öronen: Inga böcker här heller, kör med Spotify som vanligt. Just nu några Mello-favoriter på repeat.

På läsplattan: Före dig av Lucie Whitehouse  

Läser jag lite då och då: Hundra omistliga ting av Lucy Dillon. Påbörjade den i januari, men det har gått trögt. Skilsmässa, cancer och en morsa som bara tänker på sig själv mitt i allt det. Är det feelgood? Jag blir mest ledsen när jag läser… Men det kanske vänder snart för jag har ju trots allt läst halva boken.

På is: Den smala vägen mot norr av Richard Flanagan. Påbörjad, men har ej väckt mersmak. Tänkte ge den en chans till innan jag ger upp.

Bokklubbsböcker: Jag är faktiskt inte med i någon bokklubb.

Längtar jag efter att få läsa: Rädslans fångar av Anna Jansson, för det är säkert en sådan där lättläst bok som ger läsningen en riktigt kick. Den siste pilgrimen av Gard Sveen landade i brevlådan igår, och den är jag också riktigt peppad att sätta tänderna i nu.

3 andra böcker i min TBR-hög: Med sina läppars svalka av Theodor Kallifatides, Hustrun av Meg Wolitzer och Simma med de drunknade av Lars Mytting. Och ett par hundra andra… Ingen risk att man blir sysslolös när det gäller läsning!

untitled

4 reaktioner på ”Allt jag läser och vill läsa

Kommentera

