Uncategorized

Veckans bokbloggsfråga v. 10

Carola på Barnboksbloggen ställer den här veckan denna fråga:

Hur gör du för att inte missa inläggen från dina favoritbokbloggar? Rss-läsare, bloglovin eller nåt annat alternativ? Följer du någon bokbloggare även i sociala medier som instagram, facebook eller twitter? 

Jag följer många bokbloggars Twitter och Instagramkonton, mest för att där förekommer bilder och diskussioner utanför bloggen. Själva blogginläggen hittar jag ändå. På Bloglovin är jag inte så aktiv däremot.

Oftast brukar jag kolla runt lite bland mina favoritbloggar dagligen eller i alla fall flera gånger i veckan. De finns sparade bland mina bokmärken, och det säkraste sättet att veta om de har skrivit något nytt inlägg är att helt enkelt surfa in på bloggens hemsida och kolla tycker jag. Att följa via mejl osv orsakar bara ett hysteriskt inflöde av e-postnotiser som blir en massa jobb med att radera, så det är inget för mig.

12 thoughts on “Veckans bokbloggsfråga v. 10

  1. Jag använde bloglovin mycket förut men efter en del strul återgick jag till att bara surfa in och kolla om det har dykt upp nya inlägg. Det sparar jag dessutom tid på har jag märkt, för följer långt ifrån så många som jag gjorde ett tag! 🙂

  2. Jag använder Bloglovin och för mig så har det funkat bra. Tycker det är rätt smidigt att få alla inlägg samlade på ett ställe 🙂

  3. Jag tycker Bloglovin’ funkar jättebra, men jag kollar nog bara där en gång varje dag. mina favoriter har jag koll på ändå 🙂

  4. Jag har inte testat det där med Instagram för bokbloggen. Jag har bara ett privat instagram och har inte velat mixa ihop det och det verkar bökigt att ha flera. Så det blir Bloglovin’ för mig.

Kommentera

