Läs-a-lot – Sammanfattning

En hel vecka har återigen passerat. Tiden går så snabbt! Elvira bjöd in till sportlovs-läs-a-lot den gångna veckan och jag har verkligen läst massor. Framförallt har jag avslutat flera böcker som var påbörjade sedan tidigare. Känns mycket bra. Ännu återstår några timmar av läsmaratonet men jag väljer att summera redan nu då jag vet att söndagen inte kommer bjuda på värst mycket mera lästid.

Totalt har jag läst ca 1350 sidor, nästan 200 sidor om dagen i snitt alltså. Här är de böcker som blev utlästa:

Ole dole – M J Arlidge
En välbevarad hemlighet – Kate Morton
Pastor Viveka och tanterna – Annette Halland
Turkiets historia – Ingmar Karlsson
Ebbas bok – Maria Gustavsdotter
Natt för gott av Jenny Erpenbeck

Jag har även påbörjat Clementine Churchill av Sonia Pernilla (80 sidor) och Den smala vägen mot norr av Richard Flanagan (50 sidor). Den sistnämnda är jag osäker på om jag verkligen kommer att läsa, det känns inte som en bok för mig. Den handlar om hur australiska krigsfångar byggde järnväg åt japanerna i Burma under andra världskriget. Femtio sidor har dock hittills mest skildrat en 75+ årig mans sängkammaräventyr, och jag är minst sagt måttligt intresserad. Men Flanagans bok har ju trots allt fått Man Booker Prize så jag ger den kanske en chans till innan jag bestämmer mig.

Nu måste jag bara sätta fart och skriva recensioner med alla utlästa böcker färska i minnet!

10 reaktioner på ”Läs-a-lot – Sammanfattning

  1. Anette

    Men jiisses! Det är ju en bok/dag! Är du en riktig snabbläsare eller mycket tid ”över”? Det är kanske ditt jobb?
    Jag läser 3-6 böcker per månad, inte per vecka :))

    1. Jag läser ofta några böcker samtidigt, och här var nästan alla påbörjade sedan tidigare. Vissa var bara en snutt kvar i. Därför blev det extremt många utlästa den här veckan. Det var också mitt mål, att läsa klart så jag får börja på nya i mars. Men visst, jag har legat i och läst varje ledig stund 😉

  2. Du har ju fått jättemycket läst under veckan. Riktigt bra jobbat. Även jag har passat på att uppdatera redan nu för det blir inget mer läst idag. Kul har det varit i alla fall.

  3. Men oj vad du har läst! Superkul att du fick såpass många utläste, själv kom jag igenom två jag påbörjat sedan innan (även om jag faktiskt läste om det jag löst i den andra för mindes noll) 🙂 superkul att du deltog!

Kommentera

