Uncategorized

Ta kontroll över bokhyllan i mars!

6b3692f1fb6307b795d073fd4e73762d

Anna på Fantastiska berättelser utmanar oss med en tävling i mars som hon kallar Ta kontroll över bokhyllan. Jag har anmält mig för att delta.

Vad går då detta ut på? Jo, att läsa hyllvärmare, alltså böcker som blivit stående länge i hyllan olästa. För att vara giltiga i den här utmaningen måste man ha fått hem dem senaste i december 2015. Man får poäng för lästa hyllvärmare, mer om det kan ni läsa hos Anna. Hur många poäng man får beror på hur stor del av det man läser i mars som är hyllvärmare. Man måste alltså inte bara läsa gamla böcker, men ju fler man läser så ökar chanserna att vinna ett presentkort hos Adlibris.

Jag har klurat hela veckan på vilka böcker jag ska plocka fram för att läsa under mars, och jag tycker det är jättesvårt. Jag ändrar mig hela tiden. Jag har i alla fall valt ut tolv böcker som alla är hyllvärmare, och hoppas på att kunna läsa flertalet av dem. Men man vet aldrig, jag kanske byter ut eller lägger till någon bok. Jag vet redan på förhand att det kommer bli svårt att enbart läsa hyllvärmare för min del. Det kan ju hända att det dyker upp recensionsexemplar, och då måste jag sticka emellan med dem. Men ändå – varje läst hyllvärmare är ju en liten seger i sig. Här är de böcker jag planerar att läsa:

DSC_0090

  • Solvarg av Conn Iggulden
  • Den stora matchen av Arnaldur Indridason
  • Livbåten av Charlotte Rogan
  • Av en annan värld av Katherine Webb
  • Den grymmaste månanden av Louise Penny
  • Sophies historia av Jojo Moyes
  • Innan jag somnar av S J Watson
  • Falleri fallera falleralla av Carin Gerhardsen
  • Med sina läppars svalka av Theodor Kallifatides
  • Straffa och låta dö av Mats Olsson
  • Står dig ingen åter av Anna Karolina (e-bok)
  • Simma med de drunknade av Lars Mytting (e-bok)

Nu hoppas jag på att mars kommer bli en produktiv månad när det gäller att i alla fall ta ett steg på vägen mot kontroll över de olästa böckerna i min bokhylla!

8 thoughts on “Ta kontroll över bokhyllan i mars!

  1. Jag hade tänkt att vara med, men mars är en av de ”värsta” månaderna för mig med rec.ex så jag insåg ganska snabbt att jag inte lär hinna med att läsa nästan några hyllvärmare.

  2. Men oj, det var inte lite böcker du har plockat ut 🙂 Ser att ett av mina bokreainköp finns i din hög, Straffa och låta dö, hoppas den är bra 🙂

Kommentera

