Läs-a-lot Sportlov -16

Elvira på bloggen The world I live in  har tagit initiativet till ett läsmaraton, eller läs-a-lot som bokbloggarna brukar kalla det under vecka 8 (22-28 februari). Följ länken så kommer ni in till Elvira och får koll på hur man gör för att delta. Det är ingen tävling, utan bara en gemensam läspepp!

Jag tänkte vara med, för det känns som det kan ge min läslust en liten kick. Som jag klagade över igår har den varit lite slokig på sista tiden. I mars tänkte jag också delta i Fantastiska berättelsers Ta kontroll över bokhyllan (mer om det i ett senare inlägg), och eftersom det då är meningen att jag ska läsa en massa hyllvärmare vore det kanon att sluka några nyinkomna recensionsexemplar och läsa klart en massa påbörjade böcker såhär sista veckan i februari, så man är redo liksom. Det tänkte jag att Läs-a-lot skulle kunna peppa mig att göra.

Här är några av de böcker jag tänkte avsluta samt ta mig an under veckan. Jag hinner nog inte alla, men ändå:

DSC_0093

 

10 reaktioner på ”Läs-a-lot Sportlov -16

  1. Hoppas läslusten kommer tillbaka. Själv känner jag mig plötsligt nästan manisk och vill bara läsa hela tiden 😉 Jag lyssnar på två böcker som båda är bra (våra barns högläsningsböcker som de läser ur en kvart varje dag, bland annat Pingvinlektionerna som är underbar) och så läser jag själv både Franska barn kastar inte mat (väldigt bra) och Simma med hajar (intressant). Och jag har massor med böcker som jag också vill läsa. För min del handlar det nog om uppdämt behov, jag har inte haft ro att läsa i någon större utsträckning under en längre period, så nu blev det väl en så kallad ketchupeffekt 🙂 Ha en fin helg!

Kommentera

