Mina bästa bokreatips

Här kommer några tips om böcker man kan fynda på årets bokrea. Alla bokhandlare har sina erbjudanden, men jag har utgått ifrån böcker som finns på Adlibris bokrea. Rean startar den 24 februari, men man kan redan nu förboka böckerna.

De böcker jag presenterar här har jag läst och recenserat på bloggen om inget annat anges. Sök på titeln i sökrutan i vänstermenyn om du är intresserad av att läsa recensioner!

Först ut är sex stycken bra romaner. Alla utspelar sig helt eller delvis i äldre tider:

 

Här är två romaner som jag inte har läst än, men som jag misstänker är riktigt bra. Båda släpptes under 2015 så det är ett riktigt klipp att hitta dem på årets rea:

När det gäller deckare finns några av höstens storsäljare nu till förmånligt pris. Här är några av mina favoriter:

 

Är man sugen på att påbörja en ny deckarserie finns det några som är riktigt bra där man kan slå till och köpa både första och andra delen direkt.

Och så finns det ju förstås fler bra deckare man kan frossa i som lösviktsgodis.

 

För den som är intresserad av historia kan jag tipsa om de här två böckerna:

Och här är två som jag själv har förbeställt:

 

Vilka är dina bästa fyndtips på årets bokrea?

5 reaktioner på ”Mina bästa bokreatips

  1. Loo

    Många finfina tips som vanligt! Jag tycker Moyes var riktigt bra i boken ovan och Anhem har blivit en ny favorit! Ska nog boka en sång från havet och ljuset vi inte ser märker jag!

Kommentera

