Uncategorized

Vårens och sommarens böcker

2016 skulle ju bli året då jag (och många andra) läste hyllvärmare. Rensade hyllorna på alla godbitar som står och samlar damm. Sedan kom förlagens sommarkataloger, och illusionen sprack för min del… Här är ett urval av de böcker som ges ut under april-augusti 2016.

Bonnierförlagen

 

Modernista

Piratförlaget & Norstedts

Lind & Co och Historiska Media

Bazar förlag, Printz Publishing, Sekwa, Bookmark förlag, Bokfabriken & HarperCollins Nordic

Det här är alltså ett urval av de böcker som preliminärt släpps under april-augusti. Ibland ändras också omslagsbilden på boken innan den trycks. Det finns såklart fler böcker och fler förlag, men här har jag valt ut de som jag tycker verkar intressanta.

20 thoughts on “Vårens och sommarens böcker

  1. Ojoj, ja man kan ju verkligen undra hur det kommer att gå med hyllvärmarna?? 😮 Nu brukar jag ju OFTAST behärska mig tills de kommer som pocket (de som gör det), men å andra sidan väntas ju många bra pocket komma ut i år också…, och därefter kommer väl många av dessa. Tack för titten i alla fall, finns många böcker att längta tills man får dem i sin hand! 🙂

    1. Ja, det kommer säkert många fina pocket också. Men det är spännande att se vilka nya titlar som är på gång. Om inte annat kan man ju börja sukta efter att de ska komma som pocket de också… 😁

  2. Det är precis det jag gör nu… 😉 Och ibland råkar det ju bli någon inbunden inköpt också, bara för att man inte kan vänta…. 😀

  3. Böckerna av Conn Iggulden,Jan, Mårtenson, Fredrik T Olsson och Michael Connelly är böcker som jag absolut vill ha. Men det finns många fler som också verkar intressanta.

    1. Jo, jag blev också alldeles matt när jag såg alla bra som kommer framöver. Lite stressande på ett sätt, men också roligt! Såg på goodreads att det tydligen finns indikationer på att det kommer en ny Harry Hole under 2016. Blir spännande att se om det stämmer. Men den kommer nog inte på svenska förrän i höst eller nästa år i så fall.

  4. Jaa du Johanna… Här finns en hel del smått och gott, framför allt i deckarväg… 😉 Och jag som tänkt att 2016 skulle bli året när jag läser fler andra böcker än deckare…. Det blir svårt, ser jag nu.

  5. Det är så mycket roligt som kommer så jag förstår inte riktigt hur jag ska hinna med, hahah.

    SV: Ja, Den vita drottningen har jag läst men sen har jag inte kommit längre i den serien. Tack för tipset om Conn Iggulden dock!

Kommentera

