Veckans bokbloggsfråga & Bokbloggsjerka

Veckans-bokbloggsfraga

Hela veckan har jag tänkt svara på Carolas bokbloggsfråga, som lyder så här:

Jag kommer att köra igång en kategori här på bloggen som heter Månadens förlag. Så denna vecka undrar jag om det finns något förlag som ditt hjärta klappar lite extra för? Finns det något förlag vars utgivningar du följer lite extra noga?

Det finns många fina förlag som ger ut böcker av hög kvalité och jag har faktiskt svårt att välja en favorit. Jag har sett att många har valt att nämna Modernista, och det mycket välförtjänt. Men det förlag jag väljer att lyfta fram idag är ett annat, och det är ett som varit en favorit länge: Bokförlaget Forum. Anledningen är att de ger ut en väldigt bra blandning av böcker tycker jag, och de står även bakom en hel rad av mina favoritförfattare. Inom ramen för Forums utgivning finner man både svenska och utländska deckare, romaner i både samtida och historisk miljö, men även facklitteratur och biografier. Helt enkelt en massa gott och blandat, precis som jag vill ha det! Forum är en del av Bonnierförlagen.


 

Det är också fredag, vilket innebär Bokbloggsjerka hos Annika. Hennes fråga lyder så här:

Har du någonsin läst en bok där det har hänt någonting som du inte alls hade väntat dig eller som du absolut inte tyckte om?

Det händer väl lite då och då att böcker överraskar, och det är förstås inte alltid på ett positivt sätt. Den senaste boken jag läste som slog mig med häpnad var Jag lät dig gå av Clare Mackintosh. Men här var det på ett glädjande vis. Boken gick plötsligt från mycket bra till sensationellt bra på bara en ynka sida. Boken knockade mig fullständigt, och jag uppmanar nu er alla – LÄS DEN, för den är faktiskt skickligare uppbyggd är Gone Girl tycker jag.

9789174614817_200_jag-lat-dig-ga

Nu önskar jag alla en trevlig helg!

 

20 reaktioner på ”Veckans bokbloggsfråga & Bokbloggsjerka

  1. När jag läser vad du skriver om den blir reaktionen ”måste läsa!”. Kollade bibblan o mycket riktigt var det en bok som dom beställt – jippi! 😉

  2. Jag håller med dig om Bokförlaget Forum. Jag läste ett antal av deras böcker förra året och de har en bra blandning.
    Vad kul med en positiv överraskning i jerkan. Jag har inte läst boken och är rädd att den är för obehaglig och sorglig för mig.

  3. Bokförlaget Forums böcker har både glatt mig och varit mig till nytta, det senare främst när jag pluggade litteraturvetenskap. Förlaget har gett ut många klassiker som var ganska svåra att få tag i hos andra förlag. DET är bra!

Kommentera

