Uncategorized

Pocketnyheter i vinter

Det kommer en massa spännande böcker i pocketformat nu i vinter. Eftersom jag inte gjorde något sådant här inlägg i december kommer här ett dubbelt med mina favoriter från både december och januari. Böckerna nedan har jag läst. Om du vill läsa hela recensionen så sök på boktiteln i sökrutan i vänstermenyn här på bloggen, det gäller alla böcker förutom Offer av Sharon Bolton. Den har jag läst för länge sedan när den gavs ut under namnet Rov – det var min första bekantskap med Bolton och redan då skrev hon riktigt bra!

Sedan finns det ju såklart en hel hög med böcker som jag inte har läst än också. Här är några som nyligen kommit i pocket som jag är nyfiken på, och Hundra omistliga ting läser jag faktiskt i just nu:

Vilka är dina favoriter ur vinterns pocketutgivning?

7 thoughts on “Pocketnyheter i vinter

  1. Järnskallen, Vakna och En saga om tidens väsen är favoriterna av de jag läst :). Fast Istvillingar var ju också riktigt bra. Sen skulle jag gärna läsa Hundra omistliga ting och Offer 🙂

  2. Jussi Adler Olsen skriver kanonbra böcker och denna har jag nyligen köpt. Kristina Appelqvists bok gillade jag massor – det är hennes bästa hittills, tycker jag. Louise Doughtys bok fanns med i mitt senaste bokpaket. Och Christoffer Carlsson har jag… lärt mig att gilla. Hans bok beställer jag nog nästa gång…

Kommentera

