Årets bästa romaner 2015

romaner

Året har bjudit på många fantastiska läsupplevelser. Jag har läst exakt 160 böcker när det nu är dags att summera. Här är min lista på årets 15 bästa romaner.

15. Eldhärjad av Tamara McKinley

14. Blå stjärnan av Jan Guillou

13. Liv efter liv av Kate Atkinson

12. En saga om tidens väsen av Ruth Ozeki

11. Blekingegatan 32 av Lena Einhorn

10. Sista brevet från din älskade av Jojo Moyes

9. Polarnatt av Frida Skybäck

8. Miniatyrmakaren av Jessie Burton

7. Förlist av Suzanna Dilber

6. De föräldralösa av Christina Baker Kline

5. Öppnas i händelse av min död av Liane Moriarty

4. Hyresgästerna av Sarah Waters

3. Alma Whittakers betydelsefulla upptäckter av Elizabeth Gilbert

2. Tillbaka till Black Rabbit Hall av Eve Chase

1 Skuggan av ett år av Hannah Richell

9 reaktioner på ”Årets bästa romaner 2015

  1. Ett av mina mål för det nya året – jag avger inga nyårslöften – är att läsa fler andra böcker än deckare. Ett par av dem på din lista här finns även på min att läsa-lista, några ska jag kolla in lite mer. Tack för tipsen och ett gott nytt läsår är jag säker på att vi får båda två! 😛

  2. Fin lista! 🙂 1an har jag läst, så bra! 2an har jag här hemma och väntar på att läsas! 3an vill jag klicka hem och läsa!! 4an har jag spanat på, och råkade springa på ett ex av den i bokhörnan på Återvinningen här i stan. Jag köpte den inte.. men kanske ångrar det nu.. De föräldralösa har jag också här hemma. Och Miniatyrmakarna gav jag bort i julklapp! Hoppas mottagaren ska gilla den för den var en chansning från min sida, jag har inte läst den alltså. 😛

  3. Pingback: Inga löften, bara mål | Tofflan - en tragisk komedi

Kommentera

