Boktolvan 2016

Det är dags att planera 2016 års utmaningar. Boktolvan går ut på att läsa tolv för mig nya författare under året. Jag väljer ur listan nedan. Läser jag fler är tolv är det ett plus, skulle det inte råka bli tolv lästa är det inte jordens undergång. Jag tänker på det hela som en minneslista över författare jag är nyfiken på och gärna vill pröva att läsa något av. Det är Enligt O som har uppfunnit den här läsutmaningen.

boktolva2016

  • Majgull Axelsson
  • Clare Mackintosh
  • Klas Östergren
  • Joakim Zander
  • Maja Hagerman
  • Joël Dicker
  • Susan Abulhawa
  • Gilly MacMillian
  • Elin Olofsson
  • Lars Mytting
  • Theodor Kallifatides
  • Jens Lapidus
  • Kristina Sandberg
  • Kjell Westö
  • Marie Bennett
  • Khaled Hosseini
  • Caroline Kepnes
  • Christina Courtenay
  • Ingrid Elfberg
  • Linda Olsson
  • Per Olov Enquist
  • Toni Morrison
  • Karen Joy Fowler
  • Karin Bojs
11 reaktioner på ”Boktolvan 2016

  1. Jag kör utmaningsfritt 2016 tänkte jag, men tolv nya författarbekantskaper blir det garanterat. Vi får väl se om det dyker upp någon helt oemotståndlig utmaning under året. 🙂

  2. Närapå alla i din lista är nya/olästa för mig också! Majgull Axelsson har jag läst för en herrans massa år sedan och gillade. Kristina Sandberg håller jag på med nu! 🙂 Lapidus har jag läst Snabba cash..
    Nyfiken på Zander, som jag lyssnade på på Bokens dag här i höstas. Kjell Westö har jag haft på min mentala att läsa-lista i flera år, dags att göra något åt det under 2016? 😉

Kommentera

