Det här läser jag i jul

DSC_0579

Egentligen hade jag inte tänkt planera min julläsning så detaljerat utan mest valt efter stundens ingivelse, men nu har jag anmält mig till Mias julläsning och då krävs det en liten planering. Så här är de böcker jag har tänkt läsa:

  • Pottungen av Anna Laestadius Larsson
  • Hotell Angleterre av Marie Bennett
  • Ljuset vi inte ser av Anthony Doerr
  • Snövit ska du dö av Nele Neuhaus
  • Hälsningar från de döda av Stuart MacBride
  • Bränd himmel av Gilly MacMillian
  • Alma Whittakers betydelsefulla upptäckter (e-bok)

Men nu lämnar jag också en liten brasklapp. Jag kanske ändrar mig på någon punkt, eller lägger till några böcker. Kanske har tomten något i sin säck som jag måste läsa bums. I så fall kommer jag naturligtvis att skriva och uppdatera om det här. Men böckerna ovan får i alla fall utgöra min preliminära läslista. Och så hoppas jag att inte läslusten i jul går och blir lika seg som knäcken…

God Jul allihopa!

9 comments

Kommentera

