Uncategorized

Månadssammanfattning November 2015

Vips, så var november slut. Den här månanden har jag läst ut 8 böcker. Det känns okej, men jämför man med oktober då jag läste 16 böcker inser man att det inte var någon rekordmånad. Höstmörkret slukade energi som ett svart hål och läslusten liksom lös med sin frånvaro. Visst, jag har läst, men flytet och koncentrationen har inte varit närvarande de stunderna. Men, nu ska jag inte klaga. Jag tänker på de böcker som var riktigt bra, och hoppas på återvunnen läsglädje i december.

  1. Eldjägarna – Mons Kallentoft Betyg 4 av 5
  2. I sanningens namn – Viveca Sten Betyg 5 av 5
  3. Minnesskymning – Mattias Kuldkepp Betyg 3 av 5
  4. De föräldralösa – Christina Baker Kline Betyg 5 av 5
  5. Gorsky: En kärlekshistoria – Vesna Goldsworthy Betyg 3 av 5
  6. Familjerna på Cavendon Hall – Barbara Taylor Bradford Betyg 2 av 5
  7. Miniatyrmakaren – Jessie Burton Betyg 4 av 5
  8. Nådastöt – Louise Penny Betyg 3 av 5

Månandens bästa: I sanningens namn och De föräldralösa blev månandens favoriter. En högklassig deckare och en riktigt välskriven roman. Har ni tur kanske tomten lägger någon av dem under just er gran 😉

Månandens näst bästa: Det fanns ju två böcker till som också var väldigt bra och snuddade vid toppbetyg, det var Miniatyrmakaren och Eldjägarna.

Månandens sämsta: Min litterära utflykt till Familjerna på Cavendon Hall var inte av det lyckade slaget…

Ett tips på julig läsning: Nådastöt är en bok som utspelar sig i ett snörikt Kanada i juletid. För den som vill ha mysrys att läsa i december.

Det var månandens läsrapport. Den här gången blev den inte så lång, men det här var vad jag kände att jag ville ha sagt just den här gången.

14 thoughts on “Månadssammanfattning November 2015

  1. Eldjägarna har jag köpt till mig själv i julklapp från mamma (!), Nådastöt finns i min bokhylla och är redan läst. Men Viveca Stens senaste fattas i min samling! 😛 Härligt att du gav den ett sånt högt betyg!

Kommentera

