Julkalender på Johannas deckarhörna!

Presentation1

I år blir det en liten julkalender på min blogg som kommer att tipsa om böcker och kanske även bidra med ett och annat julklappstips. Det är ingen tävling, och det är inget komplicerat att följa julkalendern för den som så önskar, sporadiskt eller dagligen.

 Eftersom mysterierna ofta står i fokus på Johannas deckarhörna är det även temat för årets julkalender. Varje dag ca kl 10. 00 lägger jag upp ett litet julklappsrim som också är en gåta. Så har ni dagen på er att fundera över om ni kan räkna ut vilken bok jag avser, och ca klockan 18.00 presenterar jag vilken boken är. En generell ledtråd är att alla böcker utom den på julafton, som blir en specialare, är titlar som har utkommit som inbunden bok eller pocketbok under hösten. Det kan vara deckare, romaner, eller fackböcker. Ni som följer min blogg kan också få en ledtråd eftersom böckerna nästintill uteslutande är sådana jag har läst och skrivit om här. Om ni vill låna mina rim till eran julklapp är det såklart fritt fram!

Jag hoppas att ni får en riktigt fin adventstid och att ni då och då får lust att kika in och följa julkalendern som drar igång den 1 december.

19 reaktioner på ”Julkalender på Johannas deckarhörna!

Kommentera

