Nytt i bokhyllan

DSC_0529

Brevlådan blir väl utsliten, nu har det kommit en massa nya böcker igen. Tack alla snälla författare och förlag!

  • STHLM Confidential – Hanna E Lindberg (Tack Hanna och Pocketförlaget)
  • Den grymmaste månanden – Louise Penny (Tack Modernista)
  • Historiens tyranner – Daniel Rydén (Tack Historiska Media)
  • Romerska kejsardömet – Ewa Queckfeldt (Tack Historiska Media)
  • Clinch – Martin Holmén (Tack Albert Bonniers för den överraskningen!)
  • Svinen – Carl-Johan Vallgren (Tack Albert Bonniers förlag)
  • Av jord är du kommen – Christina Granbom & Thomas Erikson (Tack Hoi!)
  • Och sedan aldrig mer – Cecilia Lindblad (Tack Hoi!)
  • Ett förbud mot mord – Louise Penny (Tack Modernista)
  • Jag är Pilgrimen – Terry Hayes (Tack Bazar för en fin överraskning)
  • Färjan – Mats Strandberg (Tack Norstedts för e-boken!)
  • Nora Webster – Colm Toíbín (Tack Norstedts för e-boken, redan läst och recenserad)
11 comments

  1. Louise Pennys böcker är jag sugen på. Har bara läst första, men har andra delen i hyllan. Blev så glad när jag såg att Modernista tog hand om översättningen av fjärde (och efterföljande också hoppas jag).

  2. Louise Pennys böcker gillar jag mycket! De har lite av Agatha Christie-stuk över sig.

    Färjan längtar jag efter att sätta tänderna i. Men den måste inköpas först…

Kommentera

