Uncategorized

Nytt i bokhyllan


DSC_0522

Ännu fler böcker har flyttat in! Så otroligt glad jag blir åt alla recensionsexemplar som väntar på mig i postlådan, tusen tack alla snälla förlag! Jag ska inte på Bokmässan nästa vecka, men vad gör det, jag har läsning så det förslår ändå!

  • Stenhuggarens dotter av Ewa Klingberg (en överraskning, tack Historiska Media)
  • Boktjuvarna av Anders Rydell (recex, Norstedts)
  • En makalös historia av Peter Ullgren (recex, Norstedts)
  • Mördar-Anders och hans vänner av Jonas Jonasson (recex, Piratförlaget)
  • Räfvhonan av Anna Laestadius Larsson (recex, Piratförlaget)
  • Främlingar på ett tåg av Patricia Highsmith (recex, Modernista)
  • Monstrumologen av Rick Yancey (recex, Modernista)
  • Förlist av Suzanna Dilber (recex, Forum, e-bok)
  • Tisdagsklubben av Anna Fredriksson (recex, Forum, e-bok)
  • Orten av Joakim Zander (recex, Wahlström & Widstrand, e-bok)
  • Passionen av Jeanette Winterson (recex, Wahlström & Widstrand, e-bok)

Jag har nu till helgen fått en ettrig liten förkylning på halsen (ja, faktiskt bokstavligen, i halsen 😉 ) så det blir nog till att bädda ner sig och läsa. Då är det toppen att ha så mycket godsaker att välja emellan, värsta smörgåsbordet. Vad gör ni i helgen?

14 thoughts on “Nytt i bokhyllan

    1. Den handlar om nazisternas bokbål och plundringar av bibliotek under andra världskriget. Det är en fackbok och författaren har även skrivit om konst- och antikvitetsstölderna under kriget i sin bok Plundrarna 🙂

  1. Roligt när en får en massa bra böcker att läsa och recensera! 😛 Jag fick en häromdan, av en Uppsalaförfattare.
    Den här helgen? Jaa… jag har läst, fast inte recensionsboken utan första delen i Kristina Sandbergs Maj-trilogi, vi har ätit räkor, promenerat, systemuppdaterat min mobil… Låtsas att jag har semester inför jobbstarten! 😛

  2. Alltid lika kul med nya böcker! Jag ska på Bokmässan, men får lov att hålla hårt i plånboken p g a att en del annat än böcker som måste inhandlas under hösten. Tro’t eller ej, liksom! 🙂

Kommentera

